OPEN-PRODUCT ARCHITECTURE INSPIRUJĄCA KONCEPCJA OFEROWANIA PRODUKTÓW I USŁUG FINANSOWYCH

Authors

  • LESZEK DZIAWGO Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Abstract

Na współczesnym rynku finansowym można dostrzec wiele przejawów gwałtownych przemian. Wprowadzane są nowe rozwiązania, które mają na celu podniesienie efektywności funkcjonowania instytucji finansowej. Należy takie rozwiązania identyfikować, poddawać analizie oraz prezentować. Jednym z takich rozwiązań jest z pewnością koncepcja open-product architecture. W bankowości stale rozszerzany jest zestaw produktów i usług finansowych, które oferowane są klientowi. W zakresie bankowej obsługi osób fizycznych naj-bardziej zaawansowaną ofertą dysponuje oczywiście private banking (polskie określenia: bankowość prywatna lub bankowa obsługa zamożnych klientów indywidualnych). Ze względu na istotną różnorodność produktów i usług, właśnie w private banking daje się zaobserwować interesujące rozwiązania, które mogą stanowić pewną inspirację dla pozostałych rodzajów działalności bankowej, a na-wet finansowej, w zakresie oferowania klientom produktów i usług.

Downloads

Published

2024-01-21